Con DENIS LONGHI (Mediateca Facoltà di Lettere, Università di Vercelli), abbiamo affrontato il tema:
CONTENUTI E TRASMISSIONE CONTENUTI MULTIMEDIALI
Come gestire il problema di fruizione dinamica e attiva e creare un rapporto qualità-fruizione soddisfacente.
Obiettivo delle due giornate dedicate a questo argomento è arrivare a offrire un servizio di formazione a distanza comprendendo anche la gestione di formati video e audio.
VIDEO : capire come è inteso nel digitale
Tutti i video sono composti da frames – n. di fotografie racchiuse all’interno di un sec. Nel sistema europeo, i frames sono 25/sec.
FRAMERATE : n. di frames in un determinato intervallo di tempo, solitamente un secondo (FPS). Proporzionale alla risoluzione delle nostre potenzialità percettive.
La risoluzione di tutti i video è normalmente a risoluzione 720x540 (alta definizione).
Con il Codec base di compressione, per dare un rapporto peso/qualità accettabile, si raggiungono pesi già elevati. Dunque bisogna gestire bene i pixel.
VIDEO FORMATS:
The most popular video formats to analog are PAL and NTSC.
For backward compatibility we have tried to establish a correspondence between these two formats and the new digital formats.
There are also the SIF, CIF, QCIF QCIF
, tiny size and moved within a network among users who are enjoying the same time. Used primarily for videoconferencing.
We should often operate in terms of compression , that is to be digital audio and video data in less space than the original. The compression, however, involves a loss of quality. These formats are "lossy" because they lose the original resolution.
CONTENUTI E TRASMISSIONE CONTENUTI MULTIMEDIALI
Come gestire il problema di fruizione dinamica e attiva e creare un rapporto qualità-fruizione soddisfacente.
Obiettivo delle due giornate dedicate a questo argomento è arrivare a offrire un servizio di formazione a distanza comprendendo anche la gestione di formati video e audio.
VIDEO : capire come è inteso nel digitale
Tutti i video sono composti da frames – n. di fotografie racchiuse all’interno di un sec. Nel sistema europeo, i frames sono 25/sec.
FRAMERATE : n. di frames in un determinato intervallo di tempo, solitamente un secondo (FPS). Proporzionale alla risoluzione delle nostre potenzialità percettive.
La risoluzione di tutti i video è normalmente a risoluzione 720x540 (alta definizione).
Con il Codec base di compressione, per dare un rapporto peso/qualità accettabile, si raggiungono pesi già elevati. Dunque bisogna gestire bene i pixel.
VIDEO FORMATS:
The most popular video formats to analog are PAL and NTSC.
For backward compatibility we have tried to establish a correspondence between these two formats and the new digital formats.
There are also the SIF, CIF, QCIF QCIF
, tiny size and moved within a network among users who are enjoying the same time. Used primarily for videoconferencing.
We should often operate in terms of compression , that is to be digital audio and video data in less space than the original. The compression, however, involves a loss of quality. These formats are "lossy" because they lose the original resolution.
DVAVI The format has become a standard (the same format capture and playback, using the same principle of encoding and decoding).
now is catching on the HD. Format 1920x1080 (16:9) to give the film pr0fondità. More than twice the standard resolution today.
Data rate, already compressed: 320MB/sec.
The ideal: the only instrument to use to do video capture, editing and editing.
MPEG : another type of codec
DIVX : does not degrade the image for reducing weight, keep looking for meaningful images with the resolution and try to do interpolation points of reference. E 'in the transformation of the vector graphics. E 'therefore read format but with a high quality (a movie may be in 700Mb). Close-ups are almost always well defined, the longer plans are much less defined (potentially static part).
CBR and VBR encoding
With Constant Bit Rate (CBR) the number of bits transmitted per unit of time on a channel is constant. Because the information content varies from one image to another you must keep changing the degree of compression.
Consequently the quality of the coded sequence is not constant over time and this can be a disturbing factor for the observer.
In contrast, the encoding Variable Bit Rate (VBR) the number of bits transmitted on the channel varies over time depending on the complexity of images, thereby ensuring that the perceived quality is almost constant.
Standard MPEG (compression and the representation of digital video)
There are 4 versions
latest version, MPEG-4, the objectives pursued by the standard are:
the ability to manage user data (MBR Multiple Bit Rate)
protection of copyright and illegal copies of digital content encoded
E 'attempt to develop a standard for transmitting interattiva di prodotti multimediali che incorpori audio e video.
Abbiamo poi parlato di come si compone il sistema di acquisizione, codifica, pubblicazione/archivio e distribuzione (sistemi hardware e software) e dunque di flussi audio-video in internet.
L’ultima parte della lezione è stata dedicata ad una introduzione ad un software per il montaggio video che si chiama ADOBE PREMIERE.La dispensa in ppt preparata dal docente è poi un sussidio importante per tutte le indicazioni tecniche e gli approfondimenti necessari.
now is catching on the HD. Format 1920x1080 (16:9) to give the film pr0fondità. More than twice the standard resolution today.
Data rate, already compressed: 320MB/sec.
The ideal: the only instrument to use to do video capture, editing and editing.
MPEG : another type of codec
DIVX : does not degrade the image for reducing weight, keep looking for meaningful images with the resolution and try to do interpolation points of reference. E 'in the transformation of the vector graphics. E 'therefore read format but with a high quality (a movie may be in 700Mb). Close-ups are almost always well defined, the longer plans are much less defined (potentially static part).
CBR and VBR encoding
With Constant Bit Rate (CBR) the number of bits transmitted per unit of time on a channel is constant. Because the information content varies from one image to another you must keep changing the degree of compression.
Consequently the quality of the coded sequence is not constant over time and this can be a disturbing factor for the observer.
In contrast, the encoding Variable Bit Rate (VBR) the number of bits transmitted on the channel varies over time depending on the complexity of images, thereby ensuring that the perceived quality is almost constant.
Standard MPEG (compression and the representation of digital video)
There are 4 versions
latest version, MPEG-4, the objectives pursued by the standard are:
the ability to manage user data (MBR Multiple Bit Rate)
protection of copyright and illegal copies of digital content encoded
E 'attempt to develop a standard for transmitting interattiva di prodotti multimediali che incorpori audio e video.
Abbiamo poi parlato di come si compone il sistema di acquisizione, codifica, pubblicazione/archivio e distribuzione (sistemi hardware e software) e dunque di flussi audio-video in internet.
L’ultima parte della lezione è stata dedicata ad una introduzione ad un software per il montaggio video che si chiama ADOBE PREMIERE.La dispensa in ppt preparata dal docente è poi un sussidio importante per tutte le indicazioni tecniche e gli approfondimenti necessari.
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